fredag 18 juli 2008

Fredagskväll

Skjutsade in Patrik till stan för några öl med killkompisarna. Jag stannade vid Konsum och lassade på godheter i korgen för en solo-kväll. Valde och kvalde men beslöt mig för kräftstjärtar, mango-rajasås och till efterrätt djungelgodis och peacan-wienerbröd… mums! Leverpastej till hundarna så klart :-)



Problemet var bara att jag hade glömt plånboken hemma… fick stoppa kassörskan och gå tillbaka med varorna. Pinsamt.

Vad värre; det ekar i skåpen hemma efter semesterresan! Har ju visserligen tänkt börja banta på måndag men det är taskigt av ödet att göra så här. Vad är gammal köttfärs från frysen med torr couscous jämfört med härliga kräft- och äggsmörgåsar...

Får trösta mig med lite Tradera-surf, mitt nya beroende.

............................
Pia vid tangentbordet