lördag 14 februari 2009

Lilly Anna Devika


Så var hon då dopad till Lilly Anna Devika Nyberg.



Karl & Klara hjälpte Ulla-Lena med dopvattnet.



Morfar har längtat länge att få gosa med Devika.

Vi hade en väldigt liten tillställning i fina Nederluleå kyrka, alltså kyrkan i kyrkbyn, Gammelstad. Fast vi var så få så kändes det inte tomt, det var istället kärleksfullt och nära på något vis. Ulla-Lena Bäckman döpte, prästen som konfirmerade mig för hundra år sedan och av en slump (?) är hon nu kyrkoherde i vår församling, cirka 150 mil från där jag konfirmerades.


Devika får som alla andra välja sin religion senare i livet men nu är hon iallafall medlem i Svenska kyrkan och med ett hinduiskt tilltalsnamn.

Vet ni... jag hade fått fribiljett till Melodifestivalen i Skellefteå ikväll och så tackade jag nej!!! Tro det eller ej, men besök av pappsen går faktiskt före!

Nu ska jag gå och trösta mig med att laga mozzarellainbakad kyckling med lufttorkad skinka lindat runt om till Melodifestivalen på TV...
..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................
Om du KLICKAR på foton i bloggen, använd bakåtpilen för att komma tillbaka till bloggen. Genom att klicka på foton får du se dem i större format.

1 kommentar:

  1. Så det var dop på gång!
    Va fina ni är, allihopa o va mysigt med morfar. Hälsa så gott!
    Kram

    SvaraRadera