onsdag 3 februari 2010

Hälsan?

Läser i Skaldemans bok och på nätet om de fantastiska hälsovinsterna man ska få med dieten LCHF. Hm. When?

Möjligen är det något lättare att gå upp på morgonen än vanligt - det kan också ha med rökfriheten att göra? I övrigt känns det inte som någon skillnad. Jag har ju bara lite smågrejer som jag gärna vill bli av med:
  • bli piggare på kvällarna (är sjukt kvällstrött, speciellt sedan vi fick barn)
  • få bort det ryggonda, det borde bli bättre med färre kilon att bära
  • ganska ofta huvudvärk (ofta jämfört med min man som aldrig har det)
  • känslig hy (men jag använder parfymfria krämer m.m. så det är inget jätteproblem längre)
Annars har jag inte så mycket annat att klaga på, det är ju för viktnedgången jag gör detta. Som jag skrivit tidigare så är det skittrist att det inte syns något på vågen men å andra sidan har jag ju faktiskt inte gått upp i vikt trots att jag slutat röka. Viktökning har annars varit självklart när jag tidigare slutat så där finns ju ett plus till dieten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar