lördag 29 januari 2011

Kläddilemma

Det sägs ju att flickorna kommer in i en rosa period. Kan vi vara där nu?

Hm, ja, vi har nog varit där ett tag dessutom. Ovan kläder har Devika helt valt och tagit på sig själv. Fint :-)

Man ska ju välja sina strider som det heter och Devika vill väldigt gärna byta kläder, flera gånger om dagen. Vad göra?

Idag har hon lila mysbyxor på sig UNDER ett par randiga långkalsonger. Jag protesterade först men hon ville och vad är det som säger att jag har rätt, hon trivs ju!

Det blir jobbigt med mer tvätt men jag tänker att hon måste ju få utforska och testa. Som här till exempel, strumpbyxor och glitterkofta. Men här fick hon besviket lära sig att just denna kofta gör att hon visar magen och det gillade hon inte.



Scarfen på knoppen måste vara där så att hon själv kan öppna garderoben. Alternativet är att hon inte kan byta kläder (hurra!) men då baxar hon på med en pall och försöker öppna ändå och det känns värre.

Hur gör (har gjort) ni andra med klädbyten? Dumt eller bra att låta dem hålla på? Till vardags när hon ska till dagmamman så har jag sagt att då får jag bestämma eftersom hon inte förstår väder och vind, men till kvällar och helger, why not? Samtidigt, håller jag på och skapar ett klädbytar-monster!?

Pia

1 kommentar:

  1. Min flicka som idag är 7år har alltid älskad att byta kläder ett par gånger varje dag. Visst blir det stökigt, men vadå....det spelar ingen roll. Varje kväll tar vi gemensamt fram de kläder som hon ska ha till dagis/skola så blir det inget trams på morgonen, men såfort vi kommer hem går hon upp och byter kläder!! Vår rosa period som varade i ca 4år har nu gått över till en lila period...ALLT ska vara lila :-)

    Hälsningar
    Sara, mamma till två underverk från KINA, varav den ena kom via 48-timmars systemet för snart 1år sedan. VARMT LYCKA TILL!!!!!

    SvaraRadera