onsdag 30 april 2008

Valborg

Inte för att vi har några jätteviktiga tradtioner på Valborg men det är ju ändå kul med sällskap. Typ med mannen jag gifte mig med menar jag. Mannen slocknade dock vid 18.30. Igen. Inte av den ökända tonårsfyllan, nej, den tiden är tack-och-lov förbi men han är så förkyld... stackarn... Ja du Lasse, nu har det faktiskt gått 5 däckar-dagar och jag börjar så smått tycka synd om honom. Men bara så smått. Inte mer än det.


Idag SKEN iallafall verkligen solen och hundarna fick vara ute med mig medan jag påtade runt på tomten (och Patrik snorade på). Ena sekunden spred jag snö för att "våra", andra sekunden planterade jag pensér. Märkligt. Jag kunde inte hålla mig från att ta fram utemöblerna, wow! Ni i söder har väl haft ute dem sedan jul.... men ändå, jag kunde minsann snurra runt dem i snön så dammet åkte av. Smart va!


Jahapp. Då ska jag väl surfa vidare. "Frusna män söker kärlek" om en timme. Norrland på TV.Yes, I like a lot :-)


Hört i skolkorridoren idag:
- Vad ska du göra idag?
- Vaddå?
- Asså ikväll?
- Festa! Bli full!

Inte hänga med kompisar, inte umgås, inte ha kul men bli full.

Det är jobbigt att tycka om sina elever, det skär ju i hjärtat kvällar som dennna... Jag försökte förklara det för dem men det är svårt att nå fram, det är så starka krafter i tonårstiden; att vara tuff, utmärka sig och/eller göra som andra, inte banga...

Själv ska jag tänka på Devika och smutta vidare på kaffekonjaken... som mogna vuxna gör så snusförnuftigt.

............................
Pia vid tangentbordet