fredag 16 maj 2008

Tjockisarna

Patrik och jag slutade röka i januari (hurra hurra). Jag har rökt en cigarett i februari men annars är det faktiskt NOLL.

Faktum är att vi har gått upp i vikt. Något så väldigt. Inte alls konstigt, jag har tillåtit mig att svulla, framför allt fikabröd som jag annars inte brytt mig om.


Ja, ja, andra saker i livet känns viktigare nu än att kämpa för beach '98. Eller ja' mena' '08. H-vete vad tiden går!! Hörde eleverna idag prata om 35-åringar som "middle age" och jag tänkte först läxa upp dem eftersom jag ju bara är 35 men tänk om det faktiskt är sant... huva... men jag känner mig ju verkligen inte som medelålders! Hallå!

Hur som helst. Patrik och jag har två extremveckor nu där vi kör hårt med GI och vita helger. Men så plötsligt öppnade sig en flaska rött liksom av sig själv nu på kvällen. Mycket märkligt. Och dessutom så vet vi ju att rött är ok att dricka enligt GI så vad gör man då? Häller ut? Nä knappast.

Ska surfa vidare nu tills Så ska det låta börjar. Det är ju inte alls medelålders att titta på det. Inte alls. Alls alls.

PS. Köpte engångs-skötbord idag till flygresan och tidningen "Vi föräldrar". Det kändes helskumt... speciellt när jag kände ynglingen i kassan. "Jaha, jo, vi ska ha barn, ja, ha ha, man kan ju tro att det är biologiskt som jag ser ut men..."
............................
Pia vid tangentbordet