onsdag 21 maj 2008

Kläder och TV

Jo, det jag inte hann skriva om i söndags var att när jag fått lite luft från åksjukan så köpte vi lite kläder åt Devika på ICA Maxi. Ja, du läste rätt, på ICA! Men saken är den att de har ekologiska "bodysar". Först knorrade Patrik när jag ville gå bort till klädavdelningen men sen var det han som tyckte vi skulle köpa två. Blir aldrig klok på honom.

Jag har ju helt snöat in mig på det här med ekologiska kläder. Det är skitjobbigt att stå emot att köpa alla miljoner gulliga barnkläder som kostar liten peng. Vet inte hur länge jag kan hålla mig för jag är en riktig rea-junkie och köper gärna lite fler om det finns en röd lapp, även om jag kanske inte tycker den är HELT hundra!


Och stackars Devika. Hon kommer få en mamma som tänker ge sig i kast med att försöka sy egna barnkläder för att spara på miljön. Patrik och jag var en sväng på bibblan som hade söndagsöppet och jag lånade ett gäng med syböcker. Fastnade för övrigt i en bok som handlade om förklädets historia! Tänk, fram till på 30-talet så hade alla flickor förkläde till skolan! Men men, ett förkläde är kanske inte det första jag ska sy till Devvika. Eller hm. Kanske ganska enkelt att börja med...


Hoppala, nu är reklampausen slut och jag ska fortsätta se Bonde söker fru. Otrolig TV-kväll, inte bara Bsf utan även Frusna män! Tack Lotta för upplysningen om PlayTV5 så jag kan se båda :-) Himla uppfriskande att det är en gay-bonde som är med!


............................
Pia vid tangentbordet