onsdag 11 juni 2008

NOC!

Idag fick vi besked om NOC! Det är ett intyg som säger att ingen från indisk myndighet motstrider adoptionen (no objection certificate). Med andra ord är vi är genom det andra av tre instanser som ska godkänna vår adoption från Indien. Den första var barnhemmet och den tredje är nu domstolen.

Vi fick NOC-beskedet efter 8 veckor vilket räknas som hyfsat kort tid om jag läser rätt bland olika forum. Nu ska papper iordninggöras av barnhemmets advokat och sedan ska domstolen ta beslut i flera omgångar. Har inte satt mig in i alla turer där men det tar den tid det tar. Vill tro och känner på mig... att vi åker i augusti men adoptionsorganisationen har sagt september/oktober som riktmärke. Jag kände ju på mig att vi skulle få barnbesked denna vår så hoppas även min augustikänsla stämmer...

............................
Pia vid tangentbordet