fredag 5 september 2008

Posten

Posten är i skrivandes stund inte min bäste vän.

  1. Det går inte att räkna med att posten kommer fram dagen efter, som det står på lådan, när man bor i Norrland. Pga det kanske inte Devika får sin lilla bitring när en resenär åker till Indien idag.
  2. Förra veckan fick jag en räkning på 50kr från posten att jag inte frankerat för skrymmande kuvert. Ok, jag betalade, jag hade inte tänkt på att brevet var så tjockt.
  3. För två veckor sedan... fortsätt läs så förstår ni.
  4. Igår kom en ny räkning. Det påstods att jag satt på ETT frimärke på ett en-kiloskuvert. Jag VET att jag aldrig skulle göra det, jag är så noga med vågen och att klistra rätt. Alltså, de måste fallit bort efter jag lagt det på lådan. Svarade därför följande:

Vi beklagar att brevet saknade frimärken då ni mottog det på kontoret. Brevet hade dock korrekt antal frimärken när det lades på lådan.

Ibland händer det att brev skadas i posthanteringen. Enligt mina gällande villkor ersätter vi inte försenade, förlorade eller skadade 1:a-klassbrev/Ekonomibrev, den information du har lämnat hjälper oss i vårt kvalitetsarbete.

Med vänlig hälsning,Pia Nyberg ang. eftertaxering 20114860511
(Skulle ni känna igen någon formulering så har jag låntat det från postens svar, för två veckor sedan, när jag undrade över varför brevbäraren lagt ett för stort paket i min låda så locket inte gick att stängas. I hällregn. Boken, som var ämnat som en present, förstördes.)


Vi ska ha en trevlig helg med familjen Holdo från Kattstrupen - ha en trevlig helg ni andra också!

............................
Pia vid tangentbordet