söndag 12 oktober 2008

Finanskris...?!?

Kriser kan te sig väldigt olika..


Tex som ett svagt urval av bekanta..




Men så är det ju inte i vårt fall. Lasse är alltid lika välkommen på sina snabba visiter. Urax och Raisa ger uttryck för vår uppskattning. Synd att bara Lisa är med var 3:e gång högst.

Fy fasen vad det är surt att jobba nu. Just nu skulle jag nästan kunna byta jobb med vem som helst av Er. Nja, inte med Dig då Renée.. :-) Flåt, men den bygger på din egen beskrivning.

Imorgon åker jag på 2 dagars kurs i Umeå. Känns inte speciellt kul men man slipper marknaden och kunderna i vart fall. Skulle sitta perfekt med ett litet samtal på onsdag. Imorgon är det för övrigt 6 månader sedan vi fick beskedet att Devika är vår. 6 månader!!! Plågeri att vänta!!

Nu känns det verkligen som vi förberett oss så gått det går.
  • Huset är målat & fönstren nya & barnsäkrade
  • kroppen vaccinerad
  • Passen uppdaterade
  • Pengar för resan undanstoppade
  • Barnrummet klart
  • Veden staplad

Vidare vill jag säga att kunderna är relativt snälla och lugna men det blir bara så oerhört mycket jobb och tjafsande. Börjar fundera på om jag inte skall begära omförhandling kring föräldraledigheten? Förmodligen dömt att misslyckas...

Hoppas du satte din slant på att jag skulle blogga snabbare än Lasse Hillevi?

/Patrik