onsdag 5 november 2008

Obama, hundpromenad och polisen

SKÖNT att Obama vann! Det kan ju knappast bli sämre...

Idag skulle Börje och jag ta "en liten lunchpromenad" eftersom jag är klistrad vid datorn hemma med skolans hemsida och behöver komma ut.

40 min: Trevlig hurtig promenad.

10 min: Lite fundersamt promenerande.

25 min: Förvirrat vankande, upp och ner för grus- och sandhögar, konstanterande, undrande.

10 min: Klättrandes uppför en jättehög med stora hala stenblock, tänkandes "Vad gör jag! Vi ska till Indien snart!".

20 min: Terräng-irrande bland en hel massa lingon.

1 min: Glada tillrop - Raisa har hittat oss. Med sig har hon en hund. Inte Urax.

5 min: Försöker få Raisa söka Urax istället för att beundra matte och godisfickan.

20 min: Fortsatt terrängpromenerande, viftandes med armarna att gråhunden ska "gå hem".

20 min: Lämnar Raisa och Börje. Småspringer hemåt för att hämta bilen.

1 min: Ringer polisen och efterlyser Urax.

5 min: Stöter på ägarna till gråhunden som ska hjälpa oss söka och "Nej, TV-teamet som just nu lagar matprogram vid grustaget har inte sett en schnauzer".

5 min: Sakta bilåkande med rutan nere och ropandes efter Urax.

10 sek: Lockar in en halvt sur, halvt glad Urax som hade ögon stora som tefat när matte kom i bil - vi skulle ju på promenad!

15 min: Väntandes i kall bil på att Börje, Raisa och Monica (Börjes hyresvärd som kommit till undsättning) ska hitta ut i skogen.

Vid en första koll trodde jag Urax skadat sig. Hade rödaktig färg på fram benen. Lingon.

En cirka 3 timmar lång "liten promenad"

Så var den eftermiddagen avklarad, så även motion och hundäventyr.

Ja, jag tvekade att berätta för Patrik men men... "Men ni skaaaaaa ju inte släppa dom... bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla inte släppa dom".

.....................
Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se/