lördag 3 januari 2009

Manduca

Efter diverse påtryck av mina sjal/ergosele-fanatiska vänner & bekanta så gav jag mig, jag beställde en ergonomisk bärsele som heter MANDUCA. Och så här dag ett måste jag säga: UNDERBART! Den tar tryck och vikt från ryggen och tyngden lägger sig på höfterna. Gick omkring 30-45 minuter med Devika på ryggen och plockade och donade och hon tjattrade på bakom nacken. Och så pillade hon mig så mysigt på nacken och i håret så jag höll på att somna på stående fot...


Det går att ha barnet på magen (och även höften men det har jag inte provat). Där trivdes hon lite mindre men efter en stund så blev hon lite trött och hade nog somnat om jag låtit henne.



Vi tog vår premiärtur med vagn på stan idag. Devika tyckte stundtals det var roligt, kanske mest i mataffären (det lilla matvraket!).

Köpte gardiner m.m. på Indiska idag (!). Hade ju tänkt handla sånt i Indien men blir man magsjuk är inte shopping på prio-listan liksom... bilder kommer antagligen framöver.

.....................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar