tisdag 24 februari 2009

Fettisdagen

Jag har så smått börjat känna behov av att träffa andra så nu har det blivit besök. I fredags var Eva och barnen här, i söndags Sofia med man och Nelly. Idag kom Maria med Elsa och AH och på kvällen kom farfar på semlor.


Det blev ingen tur till IKEA i fredags. Hade gjort värsta packningen för alla "worst-case-scenarios" men kom sen på att:
  • åka bil själv (med henne i baksätet) i två timmar enkel väg
  • vandring på IKEA och utan att vi egentligen behöver något

... inte var en ultimat utflykt. Tacksam för den insikten var jag särskilt då vi på lördagen (när Patrik var med) var på Kvantum. Devika vägrade åka kundvagn och sprang runt som en virvelvind. Efter kassan ställde sig Patrik i korvkön medan Devika försökte stjäla en annan farbrors korv, trots att jag höll henne i famnen. I 10-minutersfärden hem önskade jag att jag hade öronproppar med mig.

Idag var det äntligen fint väder och läge för promenad. Då kajkade alla saker som skulle göras och dagen blev upp-och-ner utan utgång. Roligt med besök inomhus iallafall!

Patriks kollega till Patrik idag: "Men grattis på namnsdagen!"
Patrik: "Tack, men vaddå, är det menlösa barns dag eller nåt?"
Kollegan: "Nej, fettisdagen".


..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................
Om du KLICKAR på foton i bloggen, använd bakåtpilen för att komma tillbaka till bloggen. Genom att klicka på foton får du se dem i större format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar