söndag 1 februari 2009

Utflykt & bibblo

Vi har haft en supermysig helg! Jag som alltid har så mycket "måsten" hade plöstligt inte det. Kan vara att jag arbetar på att sluta ha dåligt samvete...

På lördagen gick vi ut på isen för att träffa en pimplande farfar som åkt ut med skotern. Raisa har åkt skoter förut (fick jag då veta ...) och skulle prompt sitta på sätet. Devika trivdes som vanligt i ryggan.


En lite närmare titt på glädjegrynet (inte Patrik då):



Idag åkte vi på bokbytardag på bibblan. Det var tyvärr inställt men vi fikade och lånade böcker. Devika älskade bibblan då det var så stora ytor att gå på och barn att titta på. Patrik fick springa runt och jaga henne medan jag kollade barnböcker.

Vill avsluta med att visa den underbara trädgårdsbocken vi fick i julklapp av farfar:






En del säger att den ser ut som en schnauzer?
Ha en skön arbetsvecka - ni som har det, typ Patrik Själv ska jag ha ytterligare en underbar efterlängtad föräldravecka! Hm. Jag kanske inte ska retas för mycket så Patrik kräver att han ska ha halva föräldratiden...

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................
Om du KLICKAR på foton i bloggen, använd bakåtpilen för att komma tillbaka till bloggen. Genom att klicka på foton får du se dem i större format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar