torsdag 12 mars 2009

Tack Lisa för utmaningen... jag förstod inte hur många jag måste utmana men jag utmanar iallafall
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar, förutom i nummer 1 då?

1. Vad heter du?: Pia
2. Ett ord på fyra bokstäver: Påve
3. Flicknamn: Patricia (ville att Devika skulle heta det men då tyckte Patrik det skulle vara så lätt att de förväxlade posten... suck)
4. Pojknamn: Patrik (!)
5. Yrke: Polis
6. Färg: Pissgult.
7. Klädesplagg: Påse
8. Mat: Paj
9. Sak i badrummet: Pensel (till ögon)
10. Plats/stad: Palma de Mallorca
11. En orsak att vara sen: Pinsam halkning.
12. Något man skriker: Polis!
13. Film: Petri tårar
14. Något man dricker: Pina Colada
15. Band: Police
16. Djur: Påfågel
17. Gatunamn: Pallasvägen
18. Bil: Polisbil
19. Sång: Papa don't preach (är det titeln?)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Pippa

Hm. Skulle jag skrivit så många som möjligt slår det mig nu? Jaja.

Lisa, så här ser jag ut när jag detoxar öronen med öronljus. Asskönt! Ska följa ditt detoxande på bloggen är himla sugen att göra det själv. Kör du Ulrika Davidssons paket (typ) eller bara själv?

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

2 kommentarer:

  1. ....en tanke slog mig när jag läste....
    3. Flicknamn: Patricia (ville att Devika skulle heta det men då tyckte Patrik det skulle vara så lätt att de förväxlade posten... suck)
    ..har ni varsin brevlåda vid vägen, eller en dyslektisk husa som sorterar familjens post i fack i hallen??
    Ha det gött, här har krokusen börjat sticka upp ur jorden ;-)//Johan

    SvaraRadera
  2. Har oxå prövat öronljus en gång. Det var spännande. Men "tyvärr" var inte mina öron så fulla med vax som jag hoppats .. haha

    Ang. detoxen så utgick jag från ett upplägg i Aftonbladet för 4 vrckor (frulle, lunch och middag). Men maten där var så himla skum så jag har bytt ut väldigt mycket nu i början till sånt som är helt ok att äta. Men funkar det så blir det väl algwraps så småningom... ;-) Ha de! /Lisa

    SvaraRadera