lördag 2 maj 2009

Lördagsbabbel

Skriver ju väldigt sporadiskt här på bloggen men det är roligt att vi verkar ha ett gäng trogna läsare

Idag var vi på stan och jag spanade resväskor inför att jag och Devika ska åka till pappa/morfar & mormor på onsdag. Det blev inget köp! Valde och kvalde, billig eller dyr? De väskor vi hade till Indien var nya men ett stödben blev förstört vid någon flyganslutning så då känns det lite hopplöst att köpa DEN jag verkligen vill ha. En illgrön för 1100... hm... vi ska nog klara oss på gamla väskor tror jag. Vi åker flyg till Stockholm och sedan tåg. Spännande och lite nervöst att åka själv med Devika men det kommer att gå bra. Devika är så oerhört lättsam, hon älskar att vara bland folk och accepterar att vara nära i t.ex. bärselen så jag kommer inte tappa bort henne

Det blir nog lite tufft för Patrik att vara borta från henne fem nätter men det är så det är, att bo så långt från nära och kära.

Förutom morfar och mormor så så blir det träff med två av mina kusiner, deras barn och & mina fastrar och farbröder. Dessutom kommer Devikas "nya" gullkusin Julia vara där, det skiljer bara en dag mellan dem så det blir roligt!

Vi hann också med en stunds fika i Bensbyn idag hos Anne och Henrik och så en stund i trädgården hemma. Dagens höjdpunkt för mig var kanske den nya tvättmaskinen dock. Vår gamla hade fått spelet så det fanns bara alternativet att skaffa en ny. Den nya är skithäftig med massa blinkande lysen och knappar (tycker både jag och Devika) och dessutom mer miljövänlig så klart.

Det är sån tur med våra närmsta grannar, de har två barn, Albert och Elvira, och Devika och Elvira är jämngamla. När vi är ute märks de att de vill gå över till varandra och bara kolla in varandra. Ibland baby-pratar de bland hinkar och grus även om de fortfarande föredrar "bredvid-leken". Häromdagen så gjorde de liksom samma rörelser, som "Bill & Bull".

Självklart är det viss oro när man får barn och när man adopterar kanske ännu mer? Då är det är skönt att se att Devika verkar vara i fas med jämnåriga och trots att hon har hört ett helt annat språk från magen och sen i 13 månader så är ju barn fantastiska på att snappa upp allt de hör. Idag hade vi Ballerina på bordet och inte tog det många sekunder för henne att säga "kaka"... i övrigt så säger hon "bulle" om allt möjligt, från kanelbulle till penna... Andra stora intresen är KNAPPAR (både klädknappar och lysknappar och allt därimellan). Och så klart DJUR! Hon älskar verkligen djur. Raisa framför allt men sen är det på TV alla djur, kaninerna hos Anne & Henrik och alla fåglar som häckar när oss, gosdjuren hon har och spindlar...

Vilken lång textblogg det blev! Nu ska jag försöka slita Patrik från hockyn och slutplanera semestern. Grrr... den där hockeyn som envisas vara varje kväll...

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se

2 kommentarer:

  1. sofia lindmark3 maj 2009 kl. 11:58

    Gå borde Devika komma och kolla på våra höns ! :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det är med hockeyn!! I dag är det tydligen matchuppehåll därifrån men tror du då inte det är en väldigt viktig fotbollsmatch istället då!?
    Ha det så bra på semestern. Vi ser fram emot att träffas när du kommer hem!
    Kram Ninna Ante och Nellie

    SvaraRadera