söndag 31 maj 2009

Mors dag med vuxenpoäng

Så äntligen fick jag då fira Mors dag som mor

Patrik gjorde tårta i lördagskväll så vi kunde smaska på morgonen.



Han påstod att det var första gången han gjort tårta och då den var fantastiskt god är frågan om han borde sadla om till bagare?



Diddi kallade jordgubbarna för "bollar". Man tager vad man haver ur ordförrådet :-) Och hurra, igår sa hon sin första tre-ords-sats: "Diddi komma mamma" när hon ville upp till mig i soffan! Mitt lilla språkgeni


Det har varit en fantastisk dag! Inte blev det 27 grader som SMHI lovat och det blåste en del men det var så sköööööönt och avslappnat att bara strutta runt i trädgården. Grannflickan Amelia kom förbi och försökte fånga fjärilar att visa Devika (som har svårt att skilja på blomma och fjäril). Börje var också förbi en sväng och hjälpte till med gräsklipparen, inte första gången Patrik överfyllt den med olja...


I lördags var vi i Lillpite och hälsade på Nellie med familj. Hon sov största delen men så vaknade hon äntligen och var hungrig så klart.



Diddi strök henne på huvudet och sa "fiiiiin".


Idag har jag tagit vuxenpoäng och gjort älgstek med sås på sky. Inte så svårt som jag trodde! Jag är mer pasta-kyckling-lagerska men det är väldigt smaskens med gammal hederlig kokkonst.

Undrar dock om jag någonsin kommer igång att baka... nu har jag den tredje jästen i kylen på två månader som ligger och väntar. Om datumet kommer hinna gå ut även denna gång innan jag sätter deg på jäsning återstår att se... Det är ju så lätt att köpa färdiggjort...

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

2 kommentarer:

  1. Grattis på morsdag och tack tack för din fina värmande glädjande kommentar på min blogg!
    Vi är hemkomna från Polen (Comenius...)

    Får vi bjuda in oss själva nån helg på en fika kanske? :-)
    Ha de och kram!

    SvaraRadera
  2. oj Pia vad jag blev tårögd av bilderna från mors dag!!! Helt underbart. Och jag längtar att det ska hända oss också!

    SvaraRadera