fredag 5 juni 2009

Devika skrämmer äldre man & hennes första hyss

På affären igår stod jag och funderade på perenner medan Devika satt i vagnen bredvid. Så hör jag en äldre man skrika till:

- Oh hjälp! Jag trodde hon var en docka men så rörde den på sig!

*fniss* inte trodde jag hon skulle skrämma karlar så tidigt i livet!

*****

Någon docka var hon dock inte senare på eftermiddagen. Jag var disträ och inne i något på datorn när hon kom och tuggade på något.


- Vad tuggar du på Devika?
- Mat!


Jaha, ok, mat, och så fortsatte jag med datorn. En minut senare kommer hon in och säger "GOTT!" När jag vänder mig om är ungen brun i ansiktet och på tröjan. Jag bad henne visa mig vad det var för god mat hon hittat. Stolt tog hon mig till "bakskåpet" och körde ner handen i kakao-asken och slickade av handen.





Trevlig helg!
..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

2 kommentarer:

  1. Klokt barn. Kakao är definitvt mat.

    SvaraRadera
  2. Choklad syns ju knappt på våra bruna bönor ;-)

    SvaraRadera