söndag 24 januari 2010

Forum

Har blivit lite LCHF-forum-beroende. Lusläser långa stunder och det kommer nya inlägg hela tiden. Idag lärde jag mig att burgarna MAX lanserar som "Low Carb" innehåller POTATIS och det är dessutom SOCKER i såsen! Det är ju absoluta no-no med denna kost. Kanske inte underligt att jag mådde konstigt dagen efter, skrev ju att jag kände mig som jag var bakis.

Läste också att några LCHF:are vaknar innan väckarklockan på morgonen och är pigga, det gör jag sannerligen numera. De senaste två veckorna tror jag att jag vaknat innan 6 varje morgon (inklusive helger!) och det har varit stört omöjligt att somna om. Å andra sidan har jag ju däckat vid 21-22. Är riktigt förvånad att ögonen är öppna nu och klockan har just passerat 23. Jag kan dock inte säga att jag är sådär överpigg som många hävdar, men det kan, som jag skrivit tidigare, ha att göra med alla omställningar, börjat jobba, ställer klockan på morgonen efter att ha sluppit under lång tid, slutat röka och ändrat kosten. Inte så lätt för kroppen och knoppen med allt det nya!

Ett annat skäl till att jag faktiskt går upp när jag vaknar så tidigt är att jag känner av ryggen igen... har inte gjort det på några månader och så nu när jag börjat jobba så suck... vet att jag sitter för mycket vid datorn och speciellt när jag rättar elektroniska inlämningar har jag nog helt kass kroppshållning. Eftersom jag inte röker längre så blir det heller inte det automatiska suget som pockar på och lockar mig att röra på mig.

Nä, nu blir det godnatt. Höll på och sövde D i 1,5 timme! Fick som belöning en styck dansk skalle samt ett försök att spräcka min läpp. Jag såg STJÄRNOR när hon skallade mig! Det är dock inte med mening, hon knölar runt mycket i mörkret innan hon somnar...

LCHF - dag 24 av 30
Mår helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar