söndag 31 januari 2010

Forumfantast

Verkar inte som jag bloggar riktigt varje dag som var tanken men jag läser väldigt mycket, främst om LCHF och jag hänger mycket på LCHFs forum eller kanske inte bara LCHF men lågcarb-ställe.

Ändrar min plan nu, ska köra LCHF i tre månader innan jag utvärderar ordentligt. Tydligen kan det ju ta FLERA månader innan kroppen vant sig och kilona börjar rasa. Fattar inte hur folk orkar men jag kanske också blir sån. För grejen är ju att det inte är svårt att hålla dieten, måste bara förstå vad jag gör för fel. Går fortfarande ner i cm kring midjan men mycket knappt i kilo. Ska ge det en vecka till och "höfta", om det forfarande inte går neråt får jag väl börja räkna, då borde jag se vad jag gör för fel. Tycker bara att det är så jäkla jobbigt att räkna, som men viktiväktarna och viktklubben och allt annat. Enligt folk i forumet så verkar det dock som att man inte behöver räkna jämt, bara en vecka eller så för att förstå var ens fel ligger.

I och för sig, jag glömmer... jag har ju slutat röka också för en månad sedan (hurra hurra!) så min kropp kanske är helt i chocktillstånd fortfarande. Jag tänker inte på cigaretter, har inte gjort det på flera veckor - otroligt! Och inte ett enda subsititut har jag :-)))

Nåja, nu ska jag snurfa vidare!

LCHF - 1 månad av 3 månader
Fredagens vikt: 76,8kg (Startvikt: 77,6 kg)
Fredagens midjemått: 103cm (Startmått: 111 cm)

2 kommentarer:

  1. Grattis till en månad o spännande med dina jobbfunderingar...
    - tänk om de kunde innebära att ni kom lite närmare häråt oxå...

    KRAM Marie

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är lätt att kolla vikten. men skit i den. Kolla måttbandet. Du har ju minskat rejält där!!!!

    Grattis till minus 8 cm!!!! Och till rökstoppet!!!

    KRAM Lotta

    SvaraRadera