onsdag 6 januari 2010

Seg dag

Hm. Jag borde hållt mig till betoningen på lite vin. Har mått bättre kan jag ju säga. Det märkliga är att jag inte tror jag drack så mycket (ser ju inte exakt i vinboxen) så jag vill tro att det beror på dieten och inte på mitt dåliga omdöme.

Inga problem med rökningen trots alkohol! Frossade i sötmandlar ett tag för att ha något att göra istället för att röka. Kanske inte är ultimat men inte uruselt val iallafall. Annars är jag ju hjärntvättad så jag tar bara ett djupt andetag när suget kommer och "rök-äter" inte alltså. Otroligt att det går så bra, både med rökning och LCHF. Early days, jag vet, men känslan är fantastisk!

Pratade med min nya chef häromdagen och han verkar faktiskt skitbra så jobbet känns aningen mer positivt nu också.

LCHF - dag 6 av 30
Det går bra. Inte för att jag är supersugen men funderar på om jag ska ta 1 kolhydratsdag "no-limit" per månad. Om jag börjar tumma på att vara totalt strikt lite då och nu så är jag rädd att jag spårar ur. Bättre då med en dag i månaden tänker jag. Ska fråga min nya guru Monique vad hon tror. På fredag ska vi ha A&H på middag, har klurat ut en meny som funkar. Till efterrätt blir det biskvier som vi redan har i frysen, men då hoppar jag över. Kom inte på något annat LCHF recept som är superstrikt. Känner mig så peppad så det känns HELT ok!

2 kommentarer:

  1. Hej:-)!

    Min personliga åsikt är att du visst kan ha en "frossardag" i månaden om du skulle vilja. Men jag tror inte att du kommer vilja det, men det är en senare fråga...:-)

    Jag tänkte så när jag slutade röka 1999. Jag slutade 8 november och såg direkt framför mig en Nyår utan cig. Verkade väldigt trist, så den 9 november hade jag bestämt mig för att röka EN cigarett på nyår.
    När Nyårsafton väl kom och jag varit rökfri ca 6 veckor kändes det inte så lockande längre att köpa ett paket cigaretter för att jag skulle röka EN, så jag struntade i det!

    Man får ta en dag i taget och se hur det känns!
    Har själv ätit (typ) LCHF sedan början av september och min erfarenhet är nog ändå att det är bra att vara ganska strikt. Helst i början när man lär känna sin kropp på ett annat sätt än man gjort förut.

    Önskar dig fortsatt Lycka Till!

    SvaraRadera
  2. Du är duktig!
    Men jag tycker du är tuff som både lägger in en ny diet och slutar röka.
    Själv så har jag ju varit rökfri i ganska så många år nu, men maten...
    Jag vill verkligen äta gott, så jag ska göra ett nytt försök med mera motion, när hälsan tillåter.

    KRAM Marei

    SvaraRadera