fredag 9 juli 2010

Varför blogga?

Jag har funderat mycket på bloggandet. Från början (2004) skrev jag (ibland också Patrik) nästan enbart om schnauzerlivet på www.schnauzerian.com Ett tag då kände jag att jag bara tänkte på bloggen, vad jag än gjorde så snurrade formuleringar i huvudet och hur jag kunde fotografera situationen. Det kändes nästan som jag levde för att ha något att skriva i bloggen! Då tog jag en bloggpaus. Kom igen efter tag och då var det på ett lugnare vis.

När Devika kom så ändrades innehållet till mer familj och vi stängde www.schnauzerian.com

I och med att jag som lärare är halvt offentlig började jag förra sommaren fundera på min blogg igen. Plötsligt kände jag att jag inte ville vara så privat på nätet längre så då stängde jag bloggen för alla utom de som jag gav lösenordet till. Kort därefter tappade jag blogglusten över huvud taget. Nu på vårkanten släppte jag bloggen utan lösenord igen och har börjat blogga mer och mer. Tänkte ett tag att jag skulle bara blogga om LCHF men det blir liksom inte så. Har funderat och funderat. Vad vill jag? Varför? För vem? Nu tror jag att jag vet...

Nu har jag ett nytt syfte med det jag gör; jag vill utveckla mitt skrivande och fotograferande helt enkelt. Nu kommer jag skriva för att bli bättre och fotografera för att jag vill lära mig mer om kompostion och skärpedjup m.m. Jag ska alltså inte ha det till någon slags klagomur eller tillhåll där jag räknar upp massa duktiga saker som jag/vi gör, nä, jag ska bara ha det till min egen lärplattform! Vill någon hänga med och läsa så är det jättekul!

Morsning korsning!

1 kommentar:

  1. Helt rätt!!
    Precis som du har ju även jag vacklat, fast av andra anledningar.
    Men jag har också insett vilken stor betydelse bloggen faktiskt kan ha, för att de som verkligen bryr sig ska få veta hur det ligger till o kanske blir det inte så mycket skvaller?
    Kram

    SvaraRadera