fredag 24 september 2010

Lillasyster 10kronor

Jag packar som bäst för en Stockholmshelg. Devika vill härma mig och säger att hon "ska åka på semester till jobbet". Jag förklarar att semester är när man åker till Linköping, Västervik, Indien eller kanske Kina.

Devika går iväg (naken förutom ett halsband, skor och ryggsäck). Jag hör henne i rummet bredvid:

- Hej Kina! Jag är på semester. En lillasyster tio kronor. Bra. Klockan tre. Hejdå!


Snacka om att det snurrar i en snart 3-årings lilla huvud...

/Pia
PS. Ska på konferens med AC Norrbotten så det blir inte så mycket nöje tyvärr :-( men en hotellnatt är aldrig fel!

2 kommentarer:

  1. Ha en skön tripp. Det är inte denna helgen som de håller föredrag om SN?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejhej hittade hit via fejjan och har läst allt (nåja kanske inte riktigt allt) och guud vad spännande att läsa om adoptionen (Devika) även om det redan har hänt så att säga. Dessutom är hon ju söt som en sockerbit. Spännande också att ni är inne i samma process nu. Hoppas att allt går väl och så snabbt som möjligt. Jag fick mejl av en barndomskompis som är lika gammal som jag (hon är dock inte från Övertorneå och har inte varit till Ljungsbro;))och hon meddelade att hon är gravid och ska ha barn i februari! Kanske inte så chockerande om det inte vore för att hon är långtidssingel och har "fixat" det hela i Danmark med anonym donator och allt...Jag tyckte att det var superhäftigt och spännande och helt otippat men, som sagt, jag tycker att barngrejen är värd att kämpa lite mot oddsen för. Hoppas vi ses nån gång det skulle vara himla kul att träffa barnet/barnen. Det är bara märkligt att det ska vara så himla hektiskt allting, jag tycker att tiden rusar hela tiden och jag hinner inte med...har varit borta två veckor i höst med ett projekt som jag är med i på jobbet och det är väl kul men leder också till att man blir ohjälpligt efter både hemma och på jobbet. Och det i sin tur innebär att det tar flera veckor att komma ikapp efter en resa. Klagar dock inte även om det kanske lät lite som det..:). Äh snart är det jul! Men hoppas iaf att det blir något läge att träffas snart. "Vilket år som helst nu" som jag och Åsa brukar säga;)
    /Kristina från Övertorneå

    SvaraRadera