måndag 29 november 2010

Barnbesked!

Jag har aldrig normalt mobilen på mig när jag jobbar men idag kändes det som att den borde vara i fickan, trots att jag var helt säker på att det inte skulle bli ett barnbesked idag.

Vid lunch ringde det och jag säger till kollegan "Oh vad nervös jag blir när telefonen ringer - men det äääär ju DET numret!!!!" och så sprang jag iväg på mitt rum och fick vårt barnbesked!

Det är en liten pojke född juli 2009. Han är alltså snart 1 år och 5 månader. Ungefär 1,5 år yngre än Devika.

Det är ett så kallat SN-barn, Special Needs. Hans special needs består i att det är någonting med högerfoten. Det känns som det är skrivet lite i förbifarten i läkarrapporten och någon vidare läkarutredning kring detta finns inte. Läkaren här i Sverige tror att det är någon sorts muskelvridning som man troligen inte ens opererar.

Vi fick faktiskt se några filmsnuttar på honom! Det är inte så vanligt men tekniken går ju framåt överallt. Eftersom filer och filmer ligger under lösenord fick vi kasta oss i bilen till Piteå där vår organisation Barnens Vänner har sitt säte och vi fick se filmerna där. Jag filmade skärmen för att ha något att se hemma och det blev helt ok att titta p hemma.

Det känns underbart! Han är ju så söt... Devika verkar verkligen måna om honom redan, hon har rabblat alla rum i huset som hon ska visa honom, bestämt att han ska få leka på hennes rum och att han ska heta Lillasyster! Patrik tycker Zlatan så jag måste komma på något annat illa kvickt...

Önskar vi kunde lägga ut foton här men vi måste hålla på det tills vi hämtat hem honom. Vår son!

Måste börja läsa in oss på Kina. Vi ska till Guandong vilket ligger strax ovanför Hongkong. Sen måste vi till Peking för pappersgrejer, när vi fått honom. Det ser skitlångt ut från Guandong men det är ju bara att göra som de säger.Ska bli kul att se muren och allt men hade varit skönt att få åka hem och sen gärna komma tillbaka senare och turista. Ja ja, ska inte klaga! Det blir en fantastisk resa!

Är någon intresserad av hela processen så finns det dokumenterat på www.poden.se

4 kommentarer:

  1. Snacka om kul. Roligt att också se Guandong. Jag har själv aldrig varit i södra Kina, så det är säkert en spännande kontrast till Peking skulle jag tro. Ni får säkert packa två sorters kläder, en omgång för kyla i Peking och en omgång för värme i Guandong! Hälsn Gabriella

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiska nyheter!Grattis familjen!
    Tina

    SvaraRadera
  3. Fantastiska nyheter. Jättejättejättegrattis!!!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS igen till underbara nyheter!

    SvaraRadera