onsdag 29 december 2010

Arrival Oulu

Det blev en snabbis på IKEA Happis och jag gick bara 40 kr över budget och allt fick plats i bilen = stolt!!

Vägarna i Finland är sååååååå RAKA! Och mycket bättre före faktiskt, fast de borde haft liknande mängd nederbörd.

Vi har ju jungfrukört GPS:en Patrik fick i julklapp idag. Måste medge, det ÄR bra med GPS! Blev lite stressad några gånger för jag inte riktigt såg vägen/utfarten (det är ännu mörkare i Finland på vägarna faktiskt) och kvinnan gav instruktioner som jag blev osäker på, men det var sant varje gång. Och så blev jag meddelad om 2 fartkameror jag annars hade missat...

Vi kom fram i sådan tid att vi hann 20 minuter i poolen. Efteråt bastade Diddi och jag i både den finska bastun och i den turkiska ångbastun. Stängde snabbt dörren till den romerska då jag såg det var mixad sådan... Och vad är egentligen skillnad på romersk och turkisk bastu?


Idag har jag tänkt mycket på en elev som tog studenten 2009. Han omkom i en bilolycka för två dagar sedan. 21 år ung och hela livet framför sig...

Pia

1 kommentar:

  1. Härligt ni har det! Kör försiktigt tillbaka. Vi mår bra här i kylan, fast idag är det nästan blida. endast -13, igår var det -32 när vi landade på flygplatsen. Huga!!!
    I morgon är det nyår och jag är lite orolig hur Raisa ska reagera på alla smällare. Skott klarar hon, det vet jag, för hon har varit med P när han har skjutit. MEN dess tjut-il som förkommer smällen... Vi kommer att vara hemma och jag har laddat med tuggben åt henne.

    Hälsa D så mycket från "moster"

    KRAM KRAM

    SvaraRadera