torsdag 24 april 2008

DÅLIG VIKARIE SÖKES!

Fick idag ett samtal från den advokat som ska legalisera våra papper innan de budas till Indien. Hon kunde inte utläsa läkarens namn på vårt friskhetsintyg och därmed kunde inte papprena skickas iväg… och jag kom ju bara ihåg läkarens förnamn.

PUST. STÅNK. STÖN.

Jag höll ju på att svimma, så nära och så långt borta. Hon hade gulligt nog försökt ringa vår vårdcentral men de hade utbildningsdag just idag… Så kom jag plötsligt på att Patrik kände till läkarens man och kunde forska fram namnet på någon sekund. Liten stad HAR sina fördelar! HALLELULEÅ!

Nu borde papprena vara på god väg med bud mot Indien eller åtminstone inte långt ifrån budkontoret….

Hon börjar KÄNNAS som vår nu… är inte mogen än att säga ”vår dotter” men ”vårt barn” börjar känna naturligt. Vi har ju bara varit gravida i drygt en vecka :-)

Jag har faktiskt stickat nästan hela livet vilket kan förvåna somliga läsare. Nä, så värst många plagg har det inte blivit att visa upp men barntröjor har jag gjort och gett bort åt höger och vänster - det går ju så fort med små plagg. Och nu. NU ska jag äntligen få börja sticka till mitt eget barn! Var och köpte garn idag och det var så härligt, att få bestämma helt själv utifrån vad jag vill att mitt barn ska ha. Tänkte först en röd klänning till jul men just det garnet kunde de inte säga var det kom ifrån så det blev härligt mörkt rosa EKO-garn istället. Vår Devika ska inte behöva ha på sig kläder som hennes biologiska släktingar kanske tillverkat och fått stora fysiska skador av. Så det så.

Nytillkomna läsare som inte har en aning vad jag pratar om, se Uppdrag Granskning om hur vi snåljåpar hellre masskonsumerar textilier och indiska arbetare får stora fysiska skador.

Är för övrigt så stolt över mina elever - de gjorde så superbra talframträdanden idag, deras första riktiga! Och desto mer, de var så aktiva med bra frågor efteråt! Blir tråkigt att inte få ha dem så mycket nästa år när jag ska vara barnledig. Men någon årskurs måste jag jag ju missa när jag ska vara hemma och snusa på lilla Devika. BRA vikarie sökes alltså i svenska och engelska! Fast, som en elev tipsade, om vi tar in en dålig så kommer de ju sakna mig :-)

Alltså: DÅLIG VIKARIE SÖKES!

............................
Pia vid tangentbordet