måndag 19 maj 2008

Klantarslen

Patrik har spridit ett osant rykte som jag här måste punktera. Jag upptäckte det när Herr Kattstrupen försökte ge Patrik tips på att komma undan hushållssysslor via vår gemensamma mejl. Klantarslen!


Där kunde jag iallafall läsa att Patrik beklagar sig över att jag ska ta bort ViaSat och ersätta med annat. Som om han inte hade någon talan! Lasse föreslår att Patrik ska smyginstallera ViaSat - ha ha, Lasse har fortfarande inte förstått att Patrik inte vet var "ON" är på DVD-spelaren och "let alone" skulle kunna installera ViaSat i smyg. Ha ha - you make me laugh loud!


Så här gick det till iallafall när jag var så elak och bestämde:


Pia: Jag vill inte längre ha ViaSat när bindetiden går ut*
Patrik: Oh nej, det är så bra sport där.
Pia: Jamen då får väl du ringa till dem och förnya. Jag tar gärna Telia men om du ringer själv så kan jag backa.


Vad tror ni händer?


Alternativ A:
Patrik slår upp ViaSats nummer som han hittar i vår pärm under fliken Kabel-TV och ringer och förlänger abonnemanget.


Alternativ B:
Patrik säger "Ja, ja, du har säkert rätt som vanligt älskling" och han bryr sig inte mer utan går med på Telia.


Alternativ C:
Patrik muttrar, går till soffan slår på TV:n. Efter mer mutter mutter går han till datorn. Fortsätter muttra några veckor om att jag är så elak som ska ta bort all sport och dra en kabel genom hela huset. Mejlar slutligen Lasse och beklagar sig.


*Pga. dåligt konsumentbemötande men det är en annan ett år lång historia.


Lasse, ditt knep att slippa damsugning för Patrik var elakt mot hundstackarna! Spraya dammråttorna med köttbuljong ...

Lisa! Behöver ditt stöd här!
............................
Pia vid tangentbordet