söndag 18 maj 2008

Husfärg och åksjuka

Vi var och snurrade och spanade på husfärger idag, vi ska nämligen måla om huset i år. Idag har vi den här grisrosefisfärgen:



Först ville vi ha kaffe latte men det har vi så mycket inomhus oh det börjar kännas lite "tidigt 2000-tal". Har inte en aning om vilken era ljust ljust ljust gult hör till men den färgen känns bäst just nu. Man ska bli glad när man ser sitt hem och av gult blir man glad!



Urax (och Raisa inte fullt lika mycket) skäller så vansinnigt mycket när vi åker bil. Tokskäller rakt ut. Det är skitjobbigt. Jag satte mig därför i baksätet idag med vattenspruta. Det hela slutade med att jag blev åksjuk och Urax lärde sig att sätta tassarna framför ansiktet (såg otroligt roligt ut) alternativt försökte fånga strålen. Samt en blöt bil.


Jag mådde så illa när vi var på Coop att vi fick gå ut så jag fick luft. Needless to say att jag aldrig sätter mig i baksätet igen och åker baklänges när Patrik snurrar runt i 20 km/hr på villagator och babblar husfärger.

Hade tänkt att blogga lite till om dagens göringar men MSN har tagt över mitt liv ikväll. Godnatt!


............................
Pia vid tangentbordet