lördag 17 maj 2008

Lördagkväll

Raisa och Patrik kollar på hockey. Är jag och Urax less på hockey eller är vi? Eller egentligen på att bara ha en TV. I veckan fick jag se en mycket hackad episod av "Frusna män söker kärlek" (favoriten f.n.). Gr!

Raisa med toffeln och Patrik med snyggfrillan.
Ni ser, vi har lite mer växter numera och en fin tös på väggen...

La-di-da-di-da. Jag får alltså roa mig själv. Har letat som en tok efter några vajrar som jag gjorde förra året till takfönstrena och som jag sedan sydde gardiner till. Har hittat gardinerna men inte vajrarna. "Jag lägger dem här så jag hittar dem i vår...". Vi har urtaskig ventilation i sovrummet så måste ha dörren öppen och då lyser solen in från takfönstrena. Efter mycket letande blev jag så otålig att jag skruvade upp några gamla gardiner vid sovrumsdörren. Ja, med skruv sa jag. Patrik har inte sett det än och lär inte bli glad...

Hoppas inte min sömmerskekompis ser detta ;-)

Vi har nämligen bytt sovrum nu till övervåningen så att lilla Devika får plats med sin säng i samma rum. Om hon nu ska ha en egen säng! Det har vi inte bestämt än. Det är ju extra viktigt med närhet och anknytning vid adoption så hon ska definitivt sova i vår säng i början. Om hon vill?

F.ö. så började jag kolla på Teletubbies på datorn, Raisa blev tokig! Hon älskade ljudet och alla kaniner som sprang fram och tillbaka.

Nu ska jag knåpa lite på en hemsida för en förening som adopterar från samma barnhem som oss.

............................
Pia vid tangentbordet