lördag 9 augusti 2008

Dagarna går

Titta vad Raisafisen gjorde efter min förra blogg! Hihi!



Sen sist har följande hunnit ske bland annat:
  • Har lyckats gå upp 2 kg efter GI-diet, det ni!
  • Har varit på surströmmingsfest med finsk karaoke.
  • Förälskat mig i Carolas vaggvise-skiva Sov på min arm.
  • Har varit med och börjat planera världens mest kända surströmmingsfest, den i vår by Kallax. Patrik och jag har åkt dit på att vara värdpar så här ska kokas potatis och hackas lök till 96 gäster. Vi vet att det blir några eminenta topptjänstemän men vilka avslöjas inte här.
  • Vi har målat en del på huset så det känns som vi har slutet i sikte iallafall.
  • Jag har köpt fler tyger på Tradera, mest glad är jag för dessa läckra retrotyger:



  • Patrik har köpt några fler gamla Kalle Anka på Tradera.
  • Har börjat gilla rosévin + ginger ale (= nya "inne-dagens" i Stockholm enligt Madde)
  • Sett Madde sjunga på Allsång på Skansen.
  • Sett 6 avsnitt till av Eastenders som går på BBC Prime klockan 17 mån-tor. Urdålig serie men jag har följt den från och till sedan 1993 så svårt att släppa... plus att jag såg en del gamla avsnitt på UK Gold när jag bodde i England.
  • Lagat ganska mycket god GI-mat.
  • Fått 350 kr i parkeringsböter. Rätt åt mig. Men jag trodde att det var 200 kr... de har höjt de jäklarna!
  • Handlat en himla massa mer kläder till Devika.
  • Fått ett till kusinbarn - grattis Anna och Henrik (och Hugo så klart)!
  • Och visst "SNÖade" det lite grand på min födelsdag igår, bland annat:



  • Och sen fick jag ett par Ecco-promenadskor av Patrik som jag önskat. Rejäl tantvarning! Lika bra att börja lyssna på Karlavagnen också eftersom jag redan tagit klivit till att kolla på Allsång och lyssna på P1.
  • Varit på persisk restaurang, Zan i Luleå och ätit fantastisk mat med Patrik och svärfar ikväll. MUMS!
  • Plockat någon liter av våra egna hallon som äntligen mognat.

............................
Pia vid tangentbordet