fredag 15 augusti 2008

Hur känns det?

Fick frågan hur det känns inför att hämta Devika och tänkte jag kan dela svaret med er.

Kommer vi ta Devika till hotellet första dagen?
"Usch... vi har inte bestämt något konkret men det vettigaste är väl att hälsa på flera dagar på barnhemmet och sedan ta henne men det är ju klart att man vill direkt... men hon är ju så liten och har ju svårare att förstå än ett äldre barn så det bästa är väl att vänta några dagar. Suck... Hjälp, jag kommer shopa ihjäl mig på eftermiddagarna för att döva längtan!! Fast man kanske är helt slut på kvällarna efter alla intryck. Och magsjuka... jag tänker inte äta något alls på resan tänker jag ibland, vägrar att bli sjuk när jag ska hämta min darling! Men så kommer det ju inte bli...

Hur känns det...?
Jag känner mig förvånansvärt cool faktiskt. Känner att vi fixar detta. Jag trodde jag skulle vara mer orolig men känner att det vi inte förstår frågar vi om, vad det än gäller. Har tummat på böcker om barns utveckling osv. men sen lagt tillbaka boken. Inte likt mig alls som brukar vilja veta allt. Förstår att barn är så olika och att det inte finns några patentlösningar så vi får ta problemen OM de kommer och då fråga runt bland de som har barn. Tänker/läser väl mer på/om praktiska saker, hur mycket ska ett barn äta? Hur ofta tvättas? Sova? Osv.

Det känns så starkt att hon är just vår och hon kommer bli lik oss på något märkligt sätt. Hon är som oss redan känns det som. Kan inte motivera känslorna och det kanske bara är inbillning men så känns det i alla fall."

Trevlig helg på er! Vi ska äta svenska kräftor (fiskade i natt) och i övrigt måla om sovrummet.

Och grattis Raisa-valp POLLY som fått sitt andra CK och det i Finland förra helgen!

............................
Pia vid tangentbordet