söndag 7 september 2008

Fin främmande!

Tjena nätet,

Har förstått att avsaknaden av mina bloggar har varit outhärdlig. Nu kommer dock en liten rackare.

Tänkte på min rubrik att den förmodligen är ganska norrlänsk. Snackade med en nyinflyttad (15 år sedan) sörlänning som hade så förbaskat svårt för att förstå att när vi säger att vi har främmande på besök så är det oftast väldigt nära bekanta eller släktingar! :-) Nått ligger det i det..

Vårt finfrämmande i helgen kom från Kattstrupen: Lisa, Lasse & Assar. Dom bodde i husvagn på vår gård och bjöd oss på middag. Lasse fixade råbiff, vilket vi aldrig testat tidigare. Helt OK men jag behöver nog äta det fler gånger för att vänja mig.

Mao, Surströmmingen - Råbiff = 1 -0

Assar var lika snygg som vanligt, Lasse & Lisa precis lika trevliga som vanligt. Noteras bör dock göras att Lasse stackaren fick nöja sig med endast 4 pilsner då han måste dra husvagnen vidare till Arvidsjaur under lördagen.

Urax var i vanlig ordning helt tokig under besöket. Skällde, hoppade och betedde sig hela tiden. Han är verkligen en osalig ande. Precis som börskurserna faller på mitt jobb så sjönk Urax andrahandsvärde ner till nya bottennivåer.

I övrigt så sliter vi på med huset och fortsätter förberedelserna inför hämtningen av Devika. Igår spikades sista brädan upp på kåken. Börje byggde en sågbock för att jag skall kunna ta reda på byggresterna och producera lite ved. Inomhus skruvades hyllor och skötbord ihop. Vi börjar få det ganska fint faktiskt. Lovar att ta lite mer blider och blogga snart igen. Nedan kommer 3 bilder från Kattstrupebesöket. I vanlig ordning så slarvade vi och lyckades inte fånga Lisa med någon bild.

/Patrik