lördag 15 november 2008

Blandad blogg

Efter att ha sett "Master Chef goes large" på BBC Prime har jag blivit så sugen att prova vit tryffel som tydligen ska vara rent gudomlig (samt den dyrast matingrediensen i världen). Det verkar inte finnas att köpa i Luleå men på vår butik "Hemma gastromoni" hittade jag en slags "ostkräm" med små små flisor av vit tryffel. Vi åt det med färsk pasta och wokade grönsaker. Helt ok men det smakade nog mer ost än tryffel...

Sen jag träffade Patrik 2003 har jag lyckats lägga på mig 14 kilo (!!). Och jag lovar, det inte på grund av Patriks gastroniska försök i köket... Förra helgen var jag därför på nytt tvungen att shoppa lite nya kläder. Blev så här glad över min nya ulltröja:

Avslutar med en hälsning från voffarna, nöjda över vår ommöblering så båda kan spana från soffkanten... och skälla på får, fåglar, grannar...


Får se om vi åker till Indien på lördag om en vecka eller veckan efteråt... det blir klart på tisdag.
.....................
Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se