tisdag 18 november 2008

Indien - 10 nätter kvar till avresa!

Det är inte definivt bokat men med 99% säkerhet åker vi till Indien om 10 dagar. Vi kan åka på lördag redan men då är det väldigt "många om och utifall att" då Devikas pass inte är helt klart.

Efter att ha först varit helt inställda på att åka på lördag så sansade vi oss lite. Det är ändå en liten liten risk att passet ändå inte är klart men vi orkar inte vänta en vecka ytterligare.

Så nu ska saker avslutas snyggt på jobbet och allt runtikring tänkas, fixas och planeras. Vill ju åka och handla lite goda överraskningar åt våra husvakter som så snällt ställer upp med hundarna!

I söndags överaskades vi av firande i Bensbyn med god mat och en present till Devika. Tack söta Anne och Henrik! Håller tummarna för att er telefon ringer snart med glada besked...

Jag fascineras av tanken att Devika är flera tusen mil bort och att vi och många många andra tänker på henne! Tack alla, för glada tillrop, grattis och lyckönskningar! Tänk att vår lilla tös så långt borta kan tillägnas så många tankar...

Namnfrågan

Nu lutar det åter igen åt att hon ska få heta Devika i tilltalsnamn.


Devika Lilly Anna Nyberg

Lilly efter min pappas mormor och Anna efter Patriks mormor.

Roligt med namnet Lilly. Jag tyckte alltid när jag var liten att det var så pinsamt att berätta att jag även heter Lilly. Nu däremot tycker jag det är jättefint! Som bonus på vår resa kommer vi åka ungefär samtidigt med en annan familj som ska hämta från samma barnhem, den flickan kommer heta Lily! Jag tror ju att Devika och Lily alltid kommer ha ett speciellt band så extra roligt att de delar namn.

.....................
Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se