onsdag 19 november 2008

Fortfarande 99% säkert...

Det blev inga biljetter beställda idag. Haken är att AC vill att hennes passansökan säkert har gått iväg även om allt tyder på det. Frustrerande som vanligt, vi har lärt oss att saker är annorlunda i Indien och fått en egen slags produktion av is i magen...

Kan under tiden stolt presentera några stickprojekt jag haft för mig under hösten. Ja, du läste rätt, jag är en stickare! Här är en liten julklänning till Devika i ekologiskt bomull med små skor.

Är du väldigt stickintresserad kan du klicka på bilden för att syna den närmare.

Javisst är jag stickare, har till och med gjort något så ovanligt som haft det som jobb i London. Nåja, en styck herrärm blev det. Timpenningen var inte så hög att det räckte att få runt ett helt leverne på det.

Den här hjärt-tröjan är nog för liten för Devika. Stickade den under perioden när jag trodde hon skulle vara flera storlekar mindre än svenska barn. Nu tror vi hon är ganska "normal-svensk" men vi får väl se...



Ska fotsätta på hennes halsduk nu och som sällskap ha "Bonde söker fru".
Patrik stackarn är ganska slut, han har så mycket på jobbet innan resan. Att sluta 16.00 och komma hem 18.30 gör att till och med jag tycker synd om honom.
.....................
Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se