onsdag 3 december 2008

Den stora traffen

Sa antligen kom dagen... Vi fick bara nagon minut med housemother innan vi blev lamnade ensamma i ett rum med Devika och hon grat och grat och sov (som forsvarsmekanism forklarade psykologen Madhu). Hon trivdes nog mest i pappas famn...


Vi blev bjudna pa lunch av barnhemmet och sedan till hennes rum dar det fanns 4 andra smattingar och sa hennes underbara housemother. Housemother skrattade och tjoade och tjimmade och forsokte gora allt for att Devika skulle tycka om oss. Det lossnade lite pa slutet och hon log (kanske av misstag) en gang mot mig. Samtidigt, helt sunt beteende, hon har ju aldrig traffat oss och knappt nagra "vitingar" alls forut.


Bade jag och Devika fick vara fotter och naglar malade och varsin Bindhi i pannan.
Housemother kallade mig for anti (=syster) vilket jag tyckte var valdigt fint. Patrik kallade hon uncle och hon skrattade jattemycket nar jag fragade om det betydde "brother".

Det var fantastiskt att besoka barnhemmet av flera skal. De ar sa fina med barnen! De leker med dem, sager "I love you" men ar samtidigt bestamde nar det galler mat och uppforande, ingen curling dar. Devika och hennes "rumsbebisar" dyrkar deras housemother och ler och skrattar mot henne hela tiden.

Ar valdigt trott nu efter denna underbara dag. Vi har tagit miljoner mer bilder och timmar med film men det sparar vi pa lite...

Patrik var sjuk och febrig igar och inatt, men frisk nu. Jag kanner av halsen sa ska kurera mig rejalt for att kunna busa med var dotter imorgon ocksa... Pa fredag ska vi fa se "women's shelter" och lordag tar vi med Devika till hotellet.

Ni som kanner till insamlingen till "women's shelter" Vi traffade Saila idag och hon ar mycket glad och tacksam over alla pengar till harbarget och lekhallen. De har kommit en bit pa lekhallen och de holl pa att bygga nar vi var dar. Har tagit bilder som jag lagger ut pa foreningens hemsida vid hemkomst.

Vi har haft lite funderingar om integritet och blogg sa vi har skurit bort andra barn har, samt anvander bara Devikas fornamn enligt rekommendationer fran AC.

Vi vill ocksa halsa till de som kanner familjen Bengtsson att de ocksa traffade sin alldeles underbara Lily idag - bedarande!! Stella var sa duktig och lekte med henne.
Narbild av min malade fot

.....................
Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se