tisdag 2 december 2008

Bubhaneswar - ANTLIGEN!

Minnesanteckningar fran igar kvall:

Jorgen och jag bestamde oss for att prova frisoren bredvid hotellet. Inget fel pa klippningen men sa fragade frisoren om jag ville ha massage. I min gladje tankte jag tillbaka till en underbar skalpmassage jag fatt i England pa en frissa. Ha ha - det var en ansiktsbehandling! 5-6 olika kramer satte han pa mig och anvande nagon bomullstrad for att ta bort en av dem. Det markligaste var nar han tog fram en apparat som gjorde att hans finger durra och den korde han over ansikte och hals och IN I ORAT!!! 4 GANGER!!! Det var inte sa behagligt... Roligast var dock att se Jorgen i ett rott litet sott hardiadem - bildbevis kommer nar vi kommit hem :-)

Idag - tisdag
Idag tog vi och familjen Bengtssons inrikesflyg till Bhubaneswar i staten Orissa. Det var mycket varmare an Delhi nar vi landade, och fuktigare! Vet inte om det syns men denna vadertavla finns pa hotellet:

Pa flygplatsen vantade Madhu, hon som hjalper AC har nere. Hon var sa glad att aterse Stella! Sjalv kunde jag knappt prata med henne for tararna bara sprutade, hon har ju traffat Devika sa manga ganger sa det blev sa valdig nara. Faktiskt den enda vi traffat som traffat henne! Och imorgon far vi traffa henne, "the Queen" som Madhu kallade henne.


Hotellet har ar mycket battre an andra stallet. Aven om framst Stella blev besviken pa den utlovade poolen.

Poolen ...
Fin malning i trappen.

Patrik har borjat kanna av nagon influensa typ sa sov en timme men sen piggade han pa sig for att kolla mejl och borsen. Mejla honom garna, han blir sa glad... patrik@poden.se :-)

Nu ska vi slappa och sedan ata middag vid 19 da de oppnar. Peppar, peppar, magen i topptrim fortfarande. Jattegod mat, aven pa flyget. Nogt som paminde om vanilsas med utan vanilj och med saffran som efterratt. Dahl ar nog en favorit for oss alla, det ar linsgryta pa olika satt. Parenteer har jag fastnat for ocksa, det ar, vad jag tror, tofuost som man far i olika varianter.
.....................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se/