måndag 1 december 2008

Sov som klubbade salar forutom att vi vaknade mitt i natten nagon timme. Ar nog lite borta med tidsforandringen. Mellan 12 och 17 skjutsade Petros kompis runt oss for 125SEK. Han vantade pa oss nar vi shoppade och vi lamnade vara pasar i bilen. Har mer kort pa en annan kamera som jag laddar upp nar vi kommer hem. Detta ar med min gamla kamera som jag sen ska ge till barnhemmet.


Nar vi kom hem bjod rumsservice pa kaffe. Pa en bricka med tidningspapper. Han kommer fran Himalaya som inte ar langt harifran. Han blev mycket forvanad nar jag sa att vi har sno i Sverige.


Kopte bocker till Devika om allt mojligt och lite pysselbocker. Det var inte superbilligt, nagra hunda svenska men kanns viktigt och roligt att ha senare.

Klader pa marknader ar otroligt billigt dock. 20 kr ar inte ovanligt per plagg sa det blev lite indiska klader till Devika ocksa.


Och till mig :-) Cool t-shirt med gudarna! Elefanten i knaet sag rumsservicekillen och sa att det beror pa den guden om det ar finare pa hotellet nasta gang vi kommer, det ligger i Ganesh (?) hander alltsa.

Lyckades fa Patrik att kopa nagra klader till sig ocksa. Tva skjortor till vanster och en traditionell indisk drakt till hoger. Som han nog kommer anvanda som pyjamas nar vi kommer hem...

Jag ar och forblir ett Marks & Spencer-fan. Har fortvivlat kollat om man kan bestalla fran England men icke. Sa da akte vi ganska langt idag for att hitta dit har. Lycka :-) Nagot billigare i an i England men det fanns inte sa mycket att valja pa. Hittade nagra saker dock. Denna affar fanns i ett jattestort komplex, slags galleria. Det var helt annat an vi sett under dagen. Det var sakerhetskontroll innan man gick in och man behovde inte pruta. Det syntes att de indier som var dar hade pengar.

Pa vagen tillbaka ville Patrik kopa nagra ol. Indier dricker inte dirkt sa det ar svart att hitta. Det var trangt och man sag pa de som var dar att de nog hade missbruksproblem. Marklig upplevelse... Har ocksa sett andra "English wine and beer shops" dar det ar ett galler framfor och det ar som smussligt pa nagot satt.

Petro tyckte det var forskrackligt med de som drack och irlandare minsann, de ar varst! Jag bara holl med...
Jag med dagens shoppingskord. Indisk karta och en massa presenter som jag inte visar har...
Imorgon flyger vi till Bhubaneswar och lite lyxhotell med pool. Ska kanske avsloja att det inte ar speciellt lyxigt har... vill helst inte tanka pa snuskfiltarna vi har och hur de diskar saker... men men, vi har overlevt (peppar peppar) och maten ar faktiskt god och mycket trevlig personal.
Langtar efter onsdag nar vi ska fa traffa var gullunge... Troligen far vi nagra timmar helt sjalva med henne pa ett rum men vi far se hur de gor nu.
Manga skratt har det varit idag ocksa, Lars holl pa att kopa 2 vaskor i ett obevakat ogonblick, marknadsarbetarna snackar sa snabbt ibland att man inte vet vad man sagt ja till.
Inte utan att tararna ar pa vag ibland. Svart att se kvinnor med barn i Devikas alder som tigger... eller 5-aringar som saljer halsband. Sen finns det alla stympade, handikappade manniskor som haltar omkring och tigger vid trafikljusen nar det blir rott. Man maste helt enkelt titta bort, det ar sa ofantligt manga...
.....................
Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se