måndag 16 mars 2009

Öronljus m.m.

Öronljus Renée är underbart om man tror man har en vaxpropp i örat! Så då vet ni det... Fast jag körde bara genom ena örat och har fortfarande lock i örat varje morgon. Kanske får ta ett ljus till?

Och apropå dig Renée - miljoner grattis till uppfödarmedalj för Kennel Raggen och fem små nya schnauzerliv. Jag slår vad om att några i Kattstrupen går omkring stolta som tuppar... Grattis till er också!

Jag har pratat med Urax nya husse (? känns konstigt att skriva så?) igår kväll och imorse. Allt är över förväntan och han har inte skällt ner någon utan varit den fina killen vi vet att han kan vara. Roligt att höra men det är fortfarande tungt. Det känns som vi har svikit honom, en i familjen.

Sorg och glädje och konstigheter blandat under dagarna. Devika sover och jag ska fräscha till mig då jag ska träffa Thomas Östros (!). Nej, jag har inte blivit sosse men vi ska fika i eftermiddag, tillsammans med några andra föräldralediga och barn. Kanske dyker jag upp på Nordnytt ikväll och säger något klantigt oövertänkt... eller något smart och klokt!?

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

2 kommentarer:

  1. Hallå Pia, vill veta mer om öronljus...
    Har nämligen samma problem som Renée verkar ha!

    SvaraRadera
  2. ej Pia

    Tack för en intressanta tips och bloggning..
    Jag noterade din blogg om öronljus och insåg att
    man kan man köpa billiga öronljus på nätet på oronljus.org.'
    har själv gjort det och är mycket nöjd!

    Mvh,
    Ellinore

    SvaraRadera