torsdag 19 mars 2009

Öronljus

Ok ok Ulrika och andra, nu ska jag förklara mer om öronljus!

Med en vaxpropp som aldrig ville ge sig blev jag tipsad om att använda öronljus. Det är alltså som en slags lång rulle man stoppar i örat och låter brinna ned. Det blir något slags baksug som suger upp vaxsörjan. Vaxpropp borta! Det är också (märkligt nog) ganska skönt, man känner sig så ren efteråt. Det går att köpa öronljus på hälsokostaffären för kring under 100-lappen. Öronljusfrälsta som vi var ett tag så köpte vi ett helt gäng på nätet och de var lite annorlunda utformade så tipset är att börja med de på hälsokost, då ser de ut så här.

Här skriver Aftonbladet om öronljus, att det även kan lindra tinitus och migrän.

När Patrik och jag var nyträffade blev han snart halvt döv. Eftersom jag envisades med att det inte var på grund av mitt tjatter så gick han med på att testa både revaxör och öronljus. En morgon väckte han mig stolt och visade den största vaxklumpen både han och jag sett. Tur jag var nyförälskad...


Döv-Patrik 2003

När jag letade efter ljusbilden hittade jag en av de sista fotona på min mamma som hastigt dog 2004 i eneurism (pulsålder som plötslig sprack utan förvarning). Hon blev bara 53 år och det var en stor chock. Jag är glad att hon hann träffa Patrik några gånger och bilden är från en skön fiskehelg.


..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................
Om du KLICKAR på foton i bloggen får du se dem i större format. HÖGERKLICKA och välj ny flik/sida så kan du lätt komma åt bloggen igen.

1 kommentar:

  1. Åh herregud, det där såg avancerat ut...Men värt att testa. Många gånger funkar ju sånt bättre än vanlig medicin. Revaxör tar jag aldrig igen i alla fall, fick ju mer lock..

    Fin bild på din mamma med Patrik. Min mamma dog också hastig (2001), alldeles för tidigt, 57 år. Det var en svår tid, jag var nybliven mamma (Jennie var 6 mån.)efter många barnlösa år. Men livet går vidare på nåt sätt, men det är alltid nån som fattas.. Kram Ulrika H

    SvaraRadera