lördag 23 januari 2010

Äggmjölk

Har lusläst och även frågat lite till råds på det underbara LCHF-forumet om varför jag inte går ner i vikt. Därför gäller följande:
  • skaffa mig mer tålamod - det kan vara trögt i början med kilominskningen... 3 månader föreslog en person att jag skulle vänta med att väga mig... hm... kan jag hålla det...?
  • strunta i vågen - använd bara måttband
  • äta kokosfett - helt nytt för mig, 100% fett till skillnad mot 80% i smör, det lär vara superdupernyttigt och ska sätta fart på förbränningen
  • skippa grädden i te och ersätta med äggmjölk - har ju alltid haft mjölk men bytte till grädde i och med LCHF, tydligen kan det bli för mycket av det goda
  • känna efter om jag verkligen är hungrig när jag ska till och äta
  • äta mindre portioner

Idag har jag ätit detta:

07.00: 1,5 Choritzo stekt med 2 skivor Brie och massor smör

11.30: 1 avokado med 7 kräftor, 2 msk creme fraiche

12.00: 1 kopp te med äggmjölk

... och är PROPPMÄTT! Normalt hade jag ätit mer eftersom jag är van att äta större mängder. Det kanske alltså mest är portionsstorleken som gör att jag inte går ner i vikt.

Igår var jag ute med jobbet en kort sväng. Beställde "Bacon cheese burgare" men skippade pommes och bröd. Blev lagom mätt och kände inte att jag försakade något alls. Inga problem heller att stå bredvid två rökare när de puffade på! Tyckte mest det var kallt men var alltså inte ett dugg sugen! HURRA!


LCHF - dag 23 av 30
Lagom mätt. Tänk att det snart gått 30 dagar. Kanske ska ge det 3 månader ändå. Har ju stått ut med de initiala svårigheterna förutom själva omställningen: matthetskänsla och lite huvudvärk för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar