torsdag 21 januari 2010

Vad hände?

Hur hann denna vecka rusa iväg? Trodde att det bara var igår jag inte skrivit. Var upprörd över en jobbgrej (på fel grunder visade det sig...) så surade jag bort en kväll. MÅSTE fokusera på det positiva och inte gräva ner mig i det negativa!

Har tjuvvägt mig i veckan så jag vet att jag kommer att ha gått upp igen vid invägningen imorgon. Så trist eftersom jag är stenhård med dieten... inte en macka, pastabit, riskorn eller frukt. Men det är något jag gör fel ändå, har försökt läsa mig till det i veckan och beställt två nya böcker som förhoppningsvis kommer imorgon.

Ska kraftigt minska på grädden från och med nu. Jag har använt det i teet istället för mjölk, enligt rekommendation. Tydligen kan man vara olika känslig för mjölkprodukter när det gäller viktminskning. Sen hade jag missuppfattat lite, trodde det var att bara ösa på så jag har kört lika mycket grädde som jag haft mjölk och idag såg jag att man inte alls skulle det...


Sen är det det där med portionsstorlekar. Trodde det var fritt fram där också men om man inte går ner i vikt ska man minska där också. Hade missuppfattat kring grönsaker dessutom... trodde man skulle vara mycket försiktig men det skulle vara mer i stil med "ät, men överdriv inte".

Det är ju (tack och lov...) ingen diet där man ska hålla på att räkna men man kan göra det om man vill få koll på vad man gör för fel. Ska göra småändringar nu i en vecka och får väl börja räkna om inte det ger resultat.

Tidigare har jag köpt denna:



Massor goda recept, blandning av enkla och lite avancerade.





Ska surfa lite mer på LCHF och sen kojsa...


LCHF - dag 21 av 30
Mätt och tjock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar