tisdag 5 januari 2010

Meet Pernilla

Jag blev lite fundersam över det där att gå ner i vikt första veckan och lite annat. Så här svarade Monique på mina funderingar:

"Man kan gå ner rätt mycket första veckan, nästan 3-4 kg - vätska mm som påverkar.

Helt rätt: inget över 5g/100g DOCK kan det bli mycket kolhydrater om man äter mejeriprodukter som ändå ligger under 5g tex mjölk, fil, keso, yoghurt - då kan det under en dag sammanlagt bli för mycket, och så lite fett mättar dåligt :).

Jag räknar inte förutom när jag läser på innehållsförteckningen och ser innehållet :) ! Men nej det skall inte behövas. Håll dig till en tallrik med mat, överät inte på grönsaker och sallad, se till att det är bra med fett båda vid matlagningen och på tallriken - det är fettet som gör dig mätt och att du inte överäter eller får sötsug."

Plötsligt kallade jag mig Pernilla när jag skrev frågan! Snacka om vara nojjig att någon jag känner (som jag inte gett adressen till själv) ska titta in! Som om ...

1) ... jag vore så himla intressant att någon skulle googla mig
2) ... få upp tusentals sajter med mitt namn och sedan klura ut denna är just min, haha
3) ... denna någon skulle vara elakt sinnad och vilja skada mig med min egen blogg

Nåja, vi får se om det håller i sig. Så alltså, meet Pernilla :-)

LCFC - dag 5 av 30
Hoppas mattheten ska släppa. Somnade 23 igår, jättetrött, men det tror jag mer beror på många sena kvällar på raken i och med helgerna. Får fundera på om jag ska skippa yoghurten på morgonen, eller så behåller jag den ett tag och går jag inte ner tar jag bort den då. Hm. Kanske ska byta mjölken i te mot grädde? Känns faktiskt inte som några stora problem att bara ta en portion. Detta har varit ett STORT problem tidigare men maten är ju så mäktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar