söndag 7 februari 2010

Meningslös helg - men ändå inte

På ett sätt känns helgen meningslös, blev förkyld så har mest slappat och sovit. Idag känner jag mig "bara" lite yr, som att förkyldningen satt sig på öronen men nog tror jag att jag är frisk imorgon eftersom det är arbetsdag...

De senaste dagarna har jag för första gången upplevt suuuug sedan jag började LCHF. Nåja, första veckan ville jag proppa i mig en del men då slutade jag ju faktiskt också att röka. P tog en rostad macka och när jag kände lukten sög det till lite... sen tog han och dottern nachochips till tacopajen i helgen och då var suget där igen. Nu ikväll kokade jag ägg och när P började prata om ägg, tunnbröd och kaviar så kom ett litet sting till... men men, suget går över och hackat ägg, kräftstjärtar, majonäs, creme fraiche går inte av för hackor det heller!

Imorgon kommer en hundpsykolog apropå något HELT annat! Vår tik har faktiskt bitit flera personer... Skulle någon annan berätta samma sak skulle jag ju fundera på varför man inte avlivar hunden - men inte när det gäller oss själva inte! Grejen är att hon är inte aggressiv när hon gör biter så det känns helt fel att köra henne till veterinären för en spruta. Antagligen är det något vi gör fel i vårt beteende och förhoppningsvis (hoppas hoppas) går det att förändra oss (!). Tiken är underbar mot oss och särskilt mot dottern. Däremot litar vi ju inte längre på henne med andra och inte alltför långt bort så kommer dottern börja ta hem kompisar och då måste det bara funka.

LCHF: månad 2 av 3.
Dag 7 i månad 2.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Hur gick det med mätandet och vikten? Följer dig med spänning eftersom jag också går på LCHF. Har hållit på sedan annandag jul och absolut inget har hänt!!!!!!!
    Trodde det bara var jag som inte svarat på den kost.
    Mvh Ingela

    SvaraRadera