måndag 8 februari 2010

I'm not alone

Ingela: Kul att du hör av dig i kommentarerna även om du inte blogggar. Precis, det där om att "kilona rasar" med LCHF stämmer ju inte med mig heller. Har haft några bekanta där det hänt men icke med mig alltså. Har du provat följa Skaldemans menyer och/eller att räkna kolhydrater? Jag provar nu dessa två för att se om det blir ändring. Har räknat två dagar och då var det några för många kollisar en dag och precis på gränsen en annan. Fick iallafall upp ögonen på några saker som jag borde ta ännu mindre av.

Det jag märkt den senaste veckan är att jag inte orkar äta så stora portioner längre. Har till och med lämnat mat (not me at all) och då har jag ändå inte lassat på en jätteportion. Undrar om det är just det som kommer göra viktminskningen?

Idag hade vi besök av en hundpsykolog. Jätteintressant från hundägarperspektiv så klart! Från matperspektivet blev det också intressant. Hon nekade bullar och mjölk till kaffet men sa ja till grädden. Det visade sig ju så klart att hon kör LCHF sedan ett år tillbaka! Dagens lärdom: inte undvika att ta fram LCHF-fika (typ kokta ägg) utifrån att jag tror att andra tror man är galen :-)

Det var mycket intressant med hundpsykologen, just nu är jag stentrött så jag orkar inte berätta detaljer men huvudinnehållet av analysen är att vår hund är stressad av olika anledningar. Detta gör att hon gör utfall mot besökare bland annat. Vi ska lägga upp ett program och ändra på lite rutiner och beteenden för att se om det går att ändra på henne. Det känns hoppfullt nu istället för hopplöst som tidigare. Skönt.

LCHF: månad 2 av 3.
Dag 8 i månad 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar