tisdag 9 februari 2010

Annorlunda hungerkänslor

Eftersom jag jobbar som lärare är jag van vid tidiga luncher, närmare bestämt klockan 11.00. Innan dieten så hade jag jättesvårt att skjuta på mattiden långt efter 11. Nu är det annorlunda och jag äter dessutom inget mellanmål på förmiddagen. På tisdagar har vi personalmöte direkt efter en lektion, ibland tar jag med lunch till mötet men inte idag. Klockan var 13 innan jag fick en chans att pilla i mig ett ägg! Känslan var dessutom helt ok, lekte med tanken att testa och se hur länge jag kan klara mig utan mat men det stannade vid en tanke.

Men det är inte bara rosa moln, jag är väldigt trött idag. Vet inte om det beror på att jag väntade med maten så länge eller om jag dricker för dåligt med vatten? Kom i säng sent igår visserligen trots att jag var jättetrött.

Funderingar på LCHF-kosten, förutom att jag inte känner mig uppblåst längre så tyckerk jag mig inte uppleva några vinster med dieten. Möjligen en typ av viktminskning: måttet kring midjan och sen att jag inte gått upp i vikt efter rökstoppet. Väntar med spänning för att det där härliga bra måendet ska slå in!

Kan det vara att jag fortfarande äter för mycket undrar jag...? Tycker det är så trist att anteckna matintaget men jag kanske får jag det några fler dagar för att få ögonöppnare.

LCHF: månad 2 av 3.
Dag 8 i månad 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar