torsdag 11 februari 2010

Tack och lov...


Tack och lov att jag inte är viktväktare som många LCHF:are säger!

Här är en bild av den underbara taco-pajen med guacamole och rödvin från i fredags. Recept från Dahlqvists bok. Pajskalet är mestadels ägg men funkar bra. Har även provat en annan pajvariant från boken, med mjukost blandat och rökt lax (mitt påhitt, receptet var med räkor). Rekommenderas starkt - båda varianter!

Känner mig lite för mån om copyrighten för att skriva ner receptet här så rekommenderar boken istället.

Imorgon blir det tomatsoppa och bröd. Ska alltså äta bröd för första gången sedan 2009 (!). Har hittat ett godkänt recept på LCHF-matsajten som jag ska prova. Konstigt nog har jag inte saknat bröd men mer något att tugga på, typ knäckebröd. Ska därför prova att baka godkända frökex också. Och på söndag ska jag baka en tårta från Moniques sida - riktig bakarhelg alltså!


LCHF: månad 2 av 3.
Dag 11 i månad 2.

Vägning imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar