lördag 13 februari 2010

Brödfredag

Bakade som utlovat en del igår, tårta blir det imorgon. Båda varianterna blev kanon! Jag blev så mätt av 2 skivor mumsigt mjukt bröd att jag låg som en strandad val resten av kvällen och försökte sörpla i mig ett glas vin. Tvingade i mig ett litet frökex innan jag skulle lägga mig för att känna smaken - toppen! Inte bara för LCHF:are, mannen gillade det också skarpt. Det bästa av allt, inget av recepten var svåra!

Har ont i huvudet, tror vi haft det för varmt i natt. Mannen och dottern sover fortfarande, rekord för dottern, klockan är halv tio! Måste nog gå och kolla om de lever.

Solen strålar och temperaturen är på ynka (!) -10. Idag får vi ta tag i att ta en promenad på isen.

LCHF: månad 2 av 3.
Dag 13 i månad 2.

2 kommentarer:

  1. Va duktig du är!
    Ska försöka att masa mig ut på en liten promenad idag, men på roxen går det knappt att gå, säkert 1 m snö bitvis.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Nu verkar det som det börjar hända saker för dig. Mera pleasure än pain, kanske?
    Själv står jag stilla. Trist.
    Mvh Ingela.

    SvaraRadera