söndag 14 mars 2010

D-vitamin

I fredags visade vågen ytterligare -0,3kg. Ok om det fortsätter men jag har ju hoppat upp och ner 1 kg sedan nyår. Försöker verkligen minska portionerna och motionera mer, BORDE ju hjälpa i långa loppet.

Nu har jag läst mer om D-vitamin. Det verkar som de flesta har brist på det, speciellt i Sverige då det är solen som bildar vitaminet. Ska trycka i mig mer än burk-rekommendatonen ett tag och se om jag blir piggare. Något piggare har jag ju blivit sedan jag började motionera. Det dunderlåga (som läkaren kallade det) blodtrycket har antagligen ökats och jag mår lite bättre.
Nu är det bara progblemet med morgonljuset... jag är så känslig mot det det och vaknar lätt innan 6 och blir dödstrött på kvällarna... Idag ska jag tejpa rullgardinen så det inte sipprar in ljus från kanterna. Bakom den tjocka gardinen.

Måste visa en bild på vår solstråle. Hon tog personvågen och bar in till TV:n då den påminner om WII-balance board som jag har och så försöker hon WII:a med mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar