fredag 2 april 2010

Good Friday

Vi tog bussen till Sloane Square och upptäckte då att det var "Bank Holiday". Så klart, det är ju långfredag i hela den kristna världen... Nåväl. Frukost på Blushers's på King's Road, ungefär som igår, men lite dyrare - det är ju Chelsea. Detta fanns bredvid vårt bord:




Promenad i rikemanskvarteren i Chelsea och så kom vi fram till Harrod's.




Devika kan numera få utbrott när vi ska gå från t.ex. leksaker eller karuseller men vi lyckades med att slita henne från både kaniner, valpar och hallar av godis! Detta var avdelningen för hundkläder för övrigt:



Nä, vi köpte inget till Raisa.

Ut igen och då hade det börjat regna. Taxi tillbaka till "vår" stadsdel.



Patrik gick och tog en öl, Devika somnade i vagnen och jag gick och fyndade vitaminer och ansiktskrämer på Boots. Hem för att lämna påsar, byta skor och sedan ut igen. Har upptäckt att jag inte gillar Oxford Street! Blir galen på alla miljoner människor som trängs. Vet inte var jag köpte mina kläder när jag bodde i London men tror det var oftare i utkanterna av stan, Oxford steet är för stimmigt och stressigt. Eller så har jag blivit så van med lugna Norrland!

Promenad till Leicester Square och middag med Fred och Bekim som fått Rafaël sedan sist!



Så kul att ses och det kändes som igår. Fred och jag jobbade på Ovum tillsammans 1999. E L V A år sedan!

Devika gillar sina nya gympadojor och gick hela vägen hem på kvällen, cirka 30 minuter. Somnade så klart som en stock. Nu har Patrik och jag åter en kväll på "rummet". Lite ovanligt när man är på semester att vara hemma innan 21 varje kväll - och att vakna 7 varje morgon... bara att inse att semestern kommer se ut så här år framöver!

..............................
Mamma Pia vid tangentbordet
http://www.poden.se
..............................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar